Driehoek school - ouder(s)/verzorgers - leerling van groot belang
Op de vrijdag voor de herfstvakantie, 14 oktober, hebben wij als team van de Lukasschool een studiedag gehad. Deze dag stond de koersbespreking centraal: waar staan wij als school en waar gaan wij ons het aankomend(e) jaar(jaren) op richten?
Vanuit een ‘growth mindset’ willen wij gaan werken aan een prettige en veilige leeromgeving, waar we de kinderen de best passende ondersteuning willen bieden, zodat alle kinderen tot leren kunnen komen. We blijven ons focussen op de hoofdvakken rekenen en taal, maar de sociaal emotionele ontwikkeling is daarnaast net zo belangrijk. Wij willen ons als team verder ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap, zodat we kennis en praktijkervaringen delen en samen onderzoeken hoe het onderwijs en het eigen (didactisch) handelen verbeterd kan worden.
De samenwerking met ouder(s)/verzorger(s) is in deze van groot belang. Wij geloven in de driehoek school-ouder(s)/verzorger(s)-leerling, deze is cruciaal voor een optimale ontwikkeling van de kinderen. De betrokkenheid van ouder(s)/verzorger(s) is bevorderlijk voor het leren en welbevinden van onze kinderen. Korte lijnen tussen school en ouder(s)/verzorger(s) en een gedeelde verantwoordelijkheid. U als ouder(s)/verzorger(s) bent onmisbaar en zult meegenomen worden in het proces op school.